fredag 19. mars 2010

Henriks marinerte kylling

I dag ble det en meksikansk inspirert middag. Taco er godt, men dette er enda bedre:
 - marinert kyllingfilet med hjemmelaget salsa og tortilla chips. Spises med en salat og litt ris til.

Oppskriften på salsa'n la jeg ut i morges her.

I salaten passer det med en blanding av grønn salat, små cherrytomater, litt frisk ananas og gjerne avocado og mais også. Drypp bare litt olivenolje og sitron over og krydre godt, så har du en enkel og god salat som passer perfekt til.

Butikkene selger mange varianter av marinert kylling. Men dette kan man like gjerne lage selv, spør du meg. Mye billigere og bedre også.  Her er dagens variant:


Kyllingmarinade: 
  • 5 deler grillolje
  • 2 deler chilisaus
  • 1 del HP saus
Bland alle ingrediensene i en bolle. Hell over i en brødpose, legg kyllingfiletene i og kna marianden lett inn. La de ligge i kjøleskapet minst 30 min (helst 2-3 timer og gjerne over natta). Stekes på lav temperatur til de er gjennomstekt, så blir de skikkelig saftige.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fine oppskrifter. Synd du ikke kan skrive sammensatte ord (cherry tomater skrives cherrytomater, uten mellomrom). Ser disse feilene i mange av postene dine, derfor slutter jeg dessverre å lese bloggen din. Jeg klarer ikke å lese en bok full av skrivefeil.

Veronika sa...

Jeg synes bloggen din er kjempefin :) Hvorfor bry seg om et par skrivefeil, det er jo maten og oppskriftene som teller! Du er kjempeflink :) Keep up the good work! Og anonym: det er en blogg, ikke en bok...