torsdag 18. november 2010

Rosa Cupcakes med Blåbær

Jeg har fått litt dilla på å bake cupcakes i det siste. Disse små, fancy minikakene kan lages på uendelig mange måter og ikke minst pyntes så det synger etter...!


Jeg har prøvd ut og smakt blant annet noen med oreo fyll, after eight, sitron og marengs... En av leserne spurte om oppskrift på noen ultrarosa cupcakes som det var bilde av i et tidligere innlegg. Det er rett og slett min oppskrift på blåbærmuffins som ble lagt ut tidligere,  - bare stæsjet opp med mye konditorfarge og pynt, som seg hør og bør.



Her ligger oppskrift til deigen. Men bruk små muffinsformer og fyll kun med 1 - 1 1/2 skje deig i hver form.  Toppingen er en blanding av smørkrem tilsatt crème fraîche. Her er oppskrift på den:


Glasur
(til 15-18 små muffins )
  • 100g smør
  • 200g melis
  • 1 ts sitronsaft
  • 2 dl crème fraîche
  • Rosa konditorfarge og s
  • trøssel
  1. Ta ut smøret i forveien så det blir litt mykt. Rør melis og smør hvitt.
  2. Tilsett crème fraîche og sitronsaft. Rør inn konditorfarge gradvis til du har oppnådd ønsket farget.  Sett røren kaldt i minst 20 min.
  3. Fyll en sprøytepose og topp muffinsene med et stilig mønster. Pynt med hva du vil.
Jeg brukte hvite sukkerkuler og blomster. Fant det (pluss konditorfargen) i en delikatessebutikk.

Tea-party anyone?