torsdag 5. desember 2013

Dessert med mango, vaniljekesam og sprø topping

Jeg har lyst til å slå et slag for hverdagsdesserter. Her er en av mine favoritter!


Noe sier meg at det er bra å avslutte et godt måltid med noe søtt selv til hverdags av og til. Mest fordi det er godt, men også for å slippe et irriterende søtsug som ofte dukker opp utpå kvelden for meg. Det er bedre med en enkel dessert som setter et velsmakende punktum. Ofte lager jeg fruktsalat eller denne desserten her hvor jeg bare fyller en skål med mangoterninger og topper det med vaniljekesam og kjekssmuler.


Kjempe god og lages på et blunk!



Ingredienser:
(2-3 personer)
  • 1 moden mango
  • 6-7 ss vaniljekesam
  • 2 store smørkjeks (hjemmelaget eller kjøp Walkers butter shortbread)

Fremgangsmåte:
Del mangoen i terninger, og legg i bunnen av dessertskåler.
Legg så på vaniljekesam.
Legg kjeksen i en brødpose og knus den grovt, for eks med en kjevle. Strø litt smuler på toppen.

Spis med en gang!

Ingen kommentarer: