torsdag 1. mai 2014

5 gode festkaker & intervju

Hei dere.
Tiden fyker avgårde som vanlig og tenk - visp er vi i mai!
Mai er måneden med mange feiringer og kanskje høysesongen for kaker her til lands?
Vi har 17.mai selvfølgelig, men mange har også konfirmasjoner som står for tur og noen skal gifte seg. Selv gleder jeg meg stort til en barnedåp i familien for en nydelig liten jente jeg er tante til.

Jeg har jo blogget i snart fem år og det har blitt en del oppskrifter etter hvert. Nå tenkte jeg vise dere noen av mine favorittoppskrifter på kaker til maifestene. Jeg er ikke typen som har tålmodighet til å stå og pynte en kake i timevis, men smaken går jeg god for.


Her er FEM KAKEFAVORITTER:
(Klikk på teksten over bildet for å komme til oppskriften)


1. Frisk pasjonsfruktkake med jordbær


2. Semifreddokake med hjemmelaget marengs og sjokoladesaus


3. Noras Oreokake


4. Lekker ostekake med to lag


5. Iskake med krokanrull. En enkel kake å lage, likevel den aller beste kaken jeg vet om...


Har du en annen kakefavoritt å tipse om?


Jeg har forresten blitt intervjuet av Matbloggsentralen. Hvis du vil lese det finner du det her.
/Monica

2 kommentarer:

ymme sa...

Het ziet er allemaal heel lekker uit.
Groetjes,
Ymme

Monica sa...

Duizendmaal dank, Ymme!